Saturday, March 13, 2010

Rock Star Contest entry - popchampagne

Pop Champagne is having a Rock Star contest, and I was so inspired by her own rockstar look that I decided to enter ^_^ The rules are to do a makeup look (thank goodness not hair, b/c I don't have blonde hair!) My inspiration for the look is Ayumi Hamasaki. I have loved her for many years, and even with all these new musicians on the scene, Ayumi will always have a special place in my heart. I really think she contributed so much to the whole "hime gyaru" generation, and she started so many trends.









































58 comments:

  1. ooh i love the chair. great look sophia :) you rock, girl!

    ReplyDelete
  2. Good luck Sophia! Your definitely rockin' it. ^^ & loving the headphones.

    ReplyDelete
  3. You look so good Sophia! The glitter on your bottom lash line is so pretty. I love your outfit too!! especially the skirt and knee high socks. I really like your bracelet in the first picture too! Did you twist up necklaces or...? I want!

    I like the chair too. I know out of no where but the heart back pillow is so unique. <3

    {*HAHA} if you can't tell by now I really like/ love everything you used in your pictures. Your dog is so adorable!! looks like a stuff animal.

    ReplyDelete
  4. Great entry! And cute doggie ^^ Good luck!

    ReplyDelete
  5. Whoops ^ pressed enter before I was done. Great look btw, very asian pop star : )

    ReplyDelete
  6. Lol, I just saw that contest on pop champagne and am tempted to enter.

    ReplyDelete
  7. you are gorgeous!
    love the look(:
    &your dog is adorable as well
    hope you win!~

    ReplyDelete
  8. hi! this outfit is awesome, you're gorgeous! did you get your top at Forever 21? lol, i work there, that's why i'm asking :)


    beneaththeglass.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. wow. you look so pretty!. i love the look on you, like a rockstar! the drapes in the background and your dark hair and lashes just all matches!

    ReplyDelete
  10. unnie~ you're too adorable <33333

    ReplyDelete
  11. ahh, i love this look! very cute! great props and backdrops too! good luck with the contest! :)

    ReplyDelete
  12. You look so great!
    Rock it, cuteeee :3

    ReplyDelete
  13. oh my! you look so so gorgeous!! I love this whole look on you and ive always adored ayumi hamazaki! my favorite song from her is glitter and you remind me to download ballad lol!

    ReplyDelete
  14. awww you look soo cute! I love all the accessories you used :D

    ReplyDelete
  15. sophia, i really appreciate that you read my blog, esp the serious posts. you really opened up my eyes to my whole self-identity crisis and now i realize that i don't really have a crisis. i just have a struggle between who i am and what my ideal me is. i don't think i'll ever get there.

    makeup is a tool - what an idea! now that i think of it, it really is too. we all feel more confident when we get more cleaned up. i'll definitely keep that in mind.

    you're so mature, girl. i don't know what i would do without you!

    <3 angie

    ReplyDelete
  16. I get them from eyecandylens.com :) Yes! They are def prescription. I have terrrrrible vision beyond belief so don't worry if you have bad eyes too.

    Of course I don't mean you look old, but mature is a definite good thing. It's what a young woman should be. I'm glad I have a lot to learn from you!

    ReplyDelete
  17. i love ayumi hamasaki and her style. these photos are cute, i love the look, and that chair!

    ReplyDelete
  18. Love this look! It's so rock princess chic <3 aww your doggy is so cute modeling with you.

    ReplyDelete
  19. i love the outfit, makeup, everything!
    hope u win! ^^ good luck! <3

    ReplyDelete
  20. OMG. I want that chair!!! I wish I had your hair!!! I miss long hair. Haha!
    I love Ayumi. I drew a portrait of her for art class last semester!!

    ReplyDelete
  21. woow~ sexxy =] u killed it girl! i love the look! rock on sista haha

    ReplyDelete
  22. nominated you for an award :)

    ReplyDelete
  23. ^^ Hi guys ~~ thanks for all the sweet compliments ~~ y'all are gonna make my head blow up and explode LOL.

    Just wanted to say that the cute lil puppy, chair, everything except the clothes are all my sister's ^_^ She actually sewed the curtains in the first photo!

    Uhm and ignore any unsightly blemishes, scars, pasty skin, etc. I don't know how to retouch/edit photos except the crop tool hahaha. Anyone wanna teach me??? I'll pay you in jewelry and NYX makeup hahaha! No seriously....

    ReplyDelete
  24. haha girl! you are crazy! I'm way too lazy to even enter any contests haha I'm lazy with make up, usually I just wear thin eyeliner and lashes thats all nothing else! No worries, I wont! I will only encourage you on my dear! BTW I love the place where you took your photos! Is that your home??? Its very elegant/vintage looking which I am diggin!

    ReplyDelete
  25. Yay! <3 I love love love Geo Angel Violet because they're comfortable but blend subtlely. They're mysterious because people get close and they notice something different about my eyes but don't know quite what it is until I point it out and then they go OH!! :D

    My Dali Extra Size Green ones were really big and people don't like it because the size seems scary. They notice size before colour.

    I'm sure if you really want a pop, blue is the way to go. Grey looks freaky sometimes with flash esp at parties, but browns and blacks are always natural looking and kawaii depending on how much ring is around the lens.

    I'm getting my blue, brown, and grey ones in the mail tomorrow morning so I'll get back to you asap once I try them :)!

    ReplyDelete
  26. I know...a bodysuit would feel so weird! And esp. if it's too tight it would be really uncomfortable..down there. I still want to try one though, it seems like it would make the bunching so much better!

    In response to your question - I was thinking about Hyori Lee...she's the only Asian pop star I know of, but I'm too unmotivated to do it. Hope you win!!

    ReplyDelete
  27. btw I didn't have time to take pics this week cuz it was gloomy -_- but I WILL do it coming weekend, I really want to do something with natural light so I gotta wait till I get sunlight! hope you don't mind

    ReplyDelete
  28. i think you did a very good job. love the inspiration. shes awesome :) good luck!

    ReplyDelete
  29. I looooove your look hotness! OH my! Also, what is the lip color you are rocking?

    Your skin looks flawless in all these pics, what are you even talking about???

    Oooh you ended up getting the headphones - they are beyond cute! That chair is CRAZY MAD kawaii too haha. What a cute lil lacy skirt too!

    I love Ayumi's look though I know I could personally never pull it off. :) What pretty pics, good luck with the contest!!!

    ReplyDelete
  30. Hi Hun, thank you for stopping by<3 you look super kawaii~ love your skirt and the chair!!! so kawaii!! I heart Ayu too she is the queen of gyaru trends for sure! :)

    good luck with the contest!

    ReplyDelete
  31. sophia, i can teach you how to edit your pics if you want! just let me know k :)

    ReplyDelete
  32. so cute! i lov3e the heart shape chair!


    yellowscarff.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. I like your headphones! Where'd you get them? :O

    ReplyDelete
  34. Love this look! I hope you win dear :)

    ReplyDelete
  35. Super cute photos! You look great. :) Your doggie is adorable and so is that chair!

    xx Love & Aloha

    ReplyDelete
  36. cute photos, i love the look! wish you luck girl!! :) xx

    ReplyDelete
  37. yup. thanks for the comment. hopefully I can create a store one day and put my creations on there. but I don't know how to get it started. any help?

    ReplyDelete
  38. omg! i love that wing necklace. *twitch* wantt ... to .. buyyy ... must resist!

    i have been looking for a wing necklace for YEARS <3

    ReplyDelete
  39. good job i love those headphones !!!!

    ReplyDelete
  40. Rockstar Fierce-ness all the way! Love it :D Rooting for you!

    Also...boo on me for being MIA for quite some time! I'm changing my blog around and it's driving me nuts (ahhh, losing information is not fun!). Work is keeping me on my toes too. You are the sweetest girl!

    ReplyDelete
  41. You look so cute! Where did you get the headphones?

    ReplyDelete
  42. really!? which one is her brother? the better looking one she's not hugging i assume? :D

    ReplyDelete
  43. sophia! i just tagged you an award. so definitely check it out!

    ReplyDelete
  44. awesome job with the look sophia! the headphones really added a nice touch, love it! :P

    ReplyDelete
  45. u are adorable!! was this a photshoot?

    ReplyDelete
  46. I'm so glad you liked the package!! I was worried you wouldn't like it because they're wasn't a lot of stuff in there hehehe

    I love the outfit and the headphones are so cool!! :D

    ReplyDelete
  47. WHOA!!!! This post is Awesome!!!
    1. I LOVE the headphones
    2. That curtain is PERFECT for the shoot
    3.I have THE SAME SHIRT =) and love it
    4.It's you of course!

    hehe, great pics.

    ReplyDelete
  48. u look really awesome with the headphones!

    I'm like u! but I throw all receipts in my wallet & sometimes I can't even close them! lol

    ReplyDelete
  49. u look awesome!! I bought some petite clothes from http://koreanfashionboutique.blogspot.com Just incase you are interested! Nice snapshot, pretty!!

    ReplyDelete
  50. ^
    Weng ~ thank you for that website link I will check it out!

    ReplyDelete
  51. Hey girl!

    You look fierce and fabulous!! Awesome job! Good luck! =)

    ReplyDelete

I ♥♥♥ reading your comments!